Meidän Messarimatka alkoi jo perjantaina tavaroiden matkalla eli klo 22 kevythäkki, viltit ja retkijakkara OSTY:n bussiin asemalle. Virve oli ystävällisesti luvannut huolehtia nämä meidän kamat Messariin.

Lauantaina herätys klo 4.30 ja kuudelta olimme Mahtin kanssa tekemässä check-inniä Oulunsalon lentokentällä. Tytöt jäivät vanhempieni luo hoitoon. Airpro sopi Mahtin noutoajan klo 6.55, joten ehdittiin hengata kentällä ja käydä ulkona vielä pisulla just ennen luovutusta. Rennosti Mahti asettui lentoboksiin (boksi on ollut viikon avoinna olohuoneessa ja Mahti on ihan vapaaehtoisesti kömpinyt sinne iltaisin nukkumaan) ja heipat porteilla.

Kone oli viimeistä paikkaa myöten täynnä. Koiramatkustajia oli useampi, mutta Mahti oli ainut koira ruumassa. Päästiin lähtemään noin vartti myöhässä ja sain kuittauksen koiran oloista sekä portilla että koneessa. Puoli 9:ltä Helsingissä ja kävin noutamassa Mahtin rahdista. Ihan rauhallisena ja tyytyväisenä venytellen poika nousi boksista. Rento kaveri! Boksi jätettiin lentokentälle säilytykseen, joten repun ja vetolaukun kanssa suunnattiin bussiin. Auto oli tupaten täynnä, joten jouduimme seisomaan käytävällä tungoksessa. Mutta Mahti oli kuin kala vedessä, rauhallinen ja tyytyväinen hälystä huolimatta. Messarin kulmilla jäätiin bussista ja ulkoilutin Mahtin puistossa ennen halliin menoa.

Edellisten rotujen arvostelu oli vielä kesken ja meillä oli hyvästi aikaa asettua leiriin ja kehä alkoi sitten klo 11.30. Jaana Hartuksen kehään oli ilmoitettu melkeen 50 bortsua ja taso oli kova. Mahtin junnupoissa oli kuusi koiraa ja me saatiin ERInoimainen. Todella nätisti Mahti esiintyikin. Kehä oli pieni, joten liike ei päässyt ihan täysiin oikeuksiin. Mutta hienosti poika ravasi ja häntäkin pysyi alhaalla. Sijotus luokassa 3. ja tuomari kävi vielä erikseen mainitsemassa hienoista liikkeistä, joissa kuitenkin vielä näkyi 12 kuisen pojan löysyys. Hyvä siitä tulee, kunhan aikuistuu.

Jaana Hartus: "Erinomainen tyyppi, tasapainoisesti rakentunut, keski-vahva juniori, jolla erittäin hyvä pää ja hieman pyöreät silmät. Ikäisekseen riittävä runko. Tasapainoiset kulmaukset. Joustavat sivuliikkeet. Vielä hieman ahtaat takaa ja löysyyttä edessä." JUN ERI3

1323118830_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Anadune Completely Awesome "Mahti" 12 kk

Nuorten luokassa Syyti (Willa x Pixi) esiintyi todella nätisti saaden ERI:n ja ainoana koirana luokkavoiton. Kovin on kesken vielä sekin poika, mutta raamit on kunnossa. Ja hyvä arvostelu.

1323118944_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Muttaburra Wollen Charmer "Syyti" 22 kk

Avoimessa luokassa Jurri (Retku x Laku) sai EH:n ja valioissa velipoikansa-Toffe sai sileän ERI:n. Veteraaneissa poikien Laku-isä (Nasta x Niko) sai ERI2:n.

1323118992_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Pikkupaimenen Stay For Good "Jurri" 4v.
Jurri on Retkun poika ja Nastan pojan poika.

1323119043_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Pikkupaimenen Better Be Good "Toffe" 4v.

1323119083_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Pikkupaimenen Man In Black "Laku" melkeen 9v.
Laku on Jurrin ja Toffen isä, ja minun Nastan poika.

Nartuissa meidän edustus oli Kinnan (Willa x Pixi) varassa ja kuten Jyväskylässä nähtiin, neiti oli ihan kalju. Johanna antoi händlerin tehtävät akalle ja melko levottomaksihan se meni. Ensin Kinna kaipasi omaa emäntää ja kun vihdoin uskoi, että Johanna ei palaa, niin koirakaveri-Panda rupesi haukkumaan häkkialueella ja Kinnan mielenkiinto suuntasi sinne. Seisominen oli mitä oli, mutta liikkeet onneksi tuli esitettyä ilmeisen hyvin. Kinnalle ERI ja luokkavoitto :) Rumat ne karvoilla koreilee.

1323119152_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Muttaburra Wooly Mammoth "Kinna" 22 kk

Näyttelyn täydelliset tulokset löytyy SBCAK:n foorumilta.

Huoltotauon ja seurustelun jälkeen pakattiin leiri ja suunnattiin bussilla pohjois-Haagaan. Antti-hepan omistajan kotona saadaan nyt olla Mahtin kanssa ihan kahdestaan, kun talon väki on matkoilla. Pitkä, mukava päivä. Nyt pieni iltalenkki ja sitten nukkumaan.