Itsenäisyyspäivän viikonloppu me vietettiin Mahtin kanssa jo perinteitä (4. kerta) noudattaen kahdestaan Messarin reissulla. Tytöt jäivät vanhempieni luokse hoitoon. Ja kun kehäaikataulut eivät suosineet viikonloppumatkailua, niin jouduimme vaihtamaan menolennon jo perjantaille. Onneksi sisko asuu Helsingissä, joten ei tullut majoituksesta ylimääräisiä kuluja. Perjantaina siis iltasella Helsinkiin Norjalaisen siivin. Mahtilla on ruumassa koiraseuraa ja matka sujui mukavasti. Venytellen poika tuli boksista ulos Helsinki-Vantaalla ja siitä jatkoimme Finskin bussilla kaupunkiin.

Lauantaina heti klo 9 kehän reunalle Messariin. Tuomarina oli hollantilainen Pamela Runderkamp, jonka linja jäi ainakin minulle melko epäselväksi. Mahtille valioluokassa ERI ja sijoitus 2. mutta ilman SA:ta. Eli päivämme oli valmis jo klo 10. Viihdyimme kuitenkin kehän reunalla koko rodun ajan ja saimme rauhassa seurata narttujen arvostelun. Päälle vähän shoppailua (puruluuvaraston täydennys seuraavaksi ½ vuodeksi :)) ja sitten käveltiin takaisin Mirvan luo. Koko viikonlopun Helsingissä oli sateista ja harmaata, joten koiran tassuja sai pestä ja pyykiä tämän tästä. Kävimme ravintola Sandrossa brunssilla ja ilta menikin sitten pyjamabileissä sohvanmutkassa Linnan juhlia katsellen.

Pamela Runderkamp, Ned:
"4 years. Nice type. Well formed masculine head. Expressive face. Good bite. Nice topline. Ears ok. Firm body. Moves well, a bit loose in front. In between coats." VAL ERI2

Yöllä akalle iski sitten mahatauti. Mikälie ruokamyrkytys, mutta vessa oli kovalla käytöllä yön ja hetken jo aamulla mietin, että liekkö pitää oman voinnin takia jättää kehä väliin. Pienen annoksen puuroa sain kuitenkin mahaan menemään ja taas klo 9 olimme Messarissa. Brittituomari jakeli runsaasti ERIä, mutta SA:t olivat tiukassa. Mahtille valioluokassa ERI, ilman sijoitusta.

Jeff Horswell, Uk:
"Very good type. Super head. Correct eye shape. Could have slightly more neck and front angulation. Very good body. Well made rear. Slightly close going away. Has a low, typical strive." VAL ERI

Nartuissa mukana oli myös Noki (Retku x Mahti) ensimmäistä kertaa avoimessa luokassa ja pienessä turkissa. Nokille todella kauniilla esiintymisellä ja hyvällä ravilla luokkavoitto ERI:llä, mutta ilman SA:ta. Harmi sinäänsä, kun kaikki SA:n saaneet nartut olivat jo valioita, joten SERTi jäi jakamatta.

Muttaburra Midnight Sun "Noki" 2½v.

Noki 2½v.

Kehän jälkeen kävimme lyhesti vielä ostoksilla ja sitten hetkeksi siskon luokse levähtämään ennen kotimatkaa. Mahataudista ja valvotusta yöstä johtuen akka oli kyllä melko kuitti, eikä Mahtikaan pursunnut energiaa kahden näyttelypäivän päätteeksi.

Kotimatka sujui jouhevasti, vaikka kone olikin viimeistä paikkaa myöten täynnä ja matkalaukku painoi kuin synti (23 kg). Ilo oli taas kotona todeta, että kyllä Mahti on mainio matkakumppani ja lunki kaveri tilanteessa kuin tilanteessa. Ja Messarireissut on aina yhtä mukavia, tuli menestystä tai ei. Hyvä päätös kivalle koiravuodelle.

Ensi vuonna meillä ei varmaan montaa näyttelyä kierretä. Toki Retku voi jonkun ilmaisen (yli 10v.) näyttelyn käydä tässä lähialueella, mutta muuten jätetään nämä kehät vähemmälle ja tehdään muita juttuja.